Preloader

Imate pitanja? 01 / 4576 666

AS EASY AS ABC

Ukoliko čitate moj blog a ne znate engleski, naslov znači jednostavno kao ABC. Svatko može napamet naučiti abecedu, ali problem nastaje kada morate na brzinu spelovati svoje ime ili pak reći broj svoga telefona, a slova i brojevi ne idu po redu nego slijede svoju, različitu priču. Imaju Englezi puno toga sa easy, poput easy as a pie, ali znamo da ni pitu baš nije lako otprve napraviti.

Mi koji imamo životnog i profesionalnog iskustva više ne nasjedamo naivno na easy stvari i znamo da su najslađi ciljevi oni za koje se treba potruditi. Mogu Vam navesti još jednu englesku poslovicu easy come easy go; kako došlo tako prošlo. Ona nikako nije primjerena učenju jezika jer za sve što naučite da bi ostalo u Vašoj dugoročnoj memoriji treba vremena, vježbe i nadogradnje.

Zbog toga je Vijeće Europe 2001. izradilo smjernice kojima je glavni cilj bio na objektivan način opisati znanje učenika stranih jezika diljem Europe kako bi se održao visoki kriterij poučavanja.

Common European Framework of Reference for Languages – CEFRL ili CEF na engleskom, a Zajednički europski referentni okvir za jezike – ZEROJ na hrvatskom jeziku podijelio je stare stupnjeve na tri glavne razine A, B i C. Svaka se razina dijeli na A1 (pripremni) A2 (temeljni), a može se razraditi i na pod razine ovisno o znanju ili predznanju polaznika kao što je A1.1 (to su „pravi početnici“ koji se nikada, mada to danas nemoguće zvuči, nisu susreli sa jezikom), A1.2, A1.3. ( to su tzv. „lažni početnici“ koji su ili davno učili i dugo nisu koristili ili koji su naučili uz filmove, glazbu, Internet). Razina A1 su bivši elementary, a A2 pre-intermediate tecajevi. B1 je intermediate, B2 upper-intermediate, a C1 advanced i C2 very advanced. Na svakom udžbeniku na zadnjoj strani piše raspon stupnjeva za koji je predviđen.

Tablica sa kratkim opisom stupnjeva i vještina preuzeta je sa Wikipedije.

Stupanj Opis
A1 Ne poznaješ jezik ili možeš prepoznati poznate riječi. Možeš upotrebljavati jednostavne fraze i rečenice za opisati ili pitati za neke stvari. Možeš napisati razglednicu ili kratku poruku te pročitati veoma kratak i jednostavan tekst.
A2 Možeš izmijeniti riječi o nekim društvenim temama, sudjelovati u komunikacijskim situacijama, iako obično ne možeš dovoljno razumjeti kako bi sam održavao komunikaciju. Jednostavnim izrazima možeš opisati svoju obitelj i druge ljude, uvjete života itd.
B1 Nepripremljen možeš sudjelovati u razgovorima o poznatim temama i temama tvog interesa. Možeš pričati priču ili sadržaj knjige ili film a i opisati svoje reakcije. Možeš razumjeti glavne točke mnogih TV i radio programa o tekućoj problematici, te razumijeti standardni govor o poslu, školi, odmoru, itd. Možeš se snaći u većini situacija dok putuješ u neku zemlju.
B2 Možeš dati jasne, detaljne opise na niz tema vezanih za tvoju profesiju i interese. Možeš dati mišljenje na temu. Možeš razumjeti većinu TV vijesti, programe tekućih poslova i većinu filmova na standardnom dijalektu. Možeš koristiti jezik sa dozom rječitosti i spontanosti koji omogućuju kontakt s izvornim govornikom. Možeš sudjelovati u diskusijama o poznatim temama, podupirući svoja gledišta.
C1 Uspješno i precizno možeš formulirati i prenijeti ideje i mišljenja drugim govornicima. Jasno i detaljno možeš opisati i predstaviti složene teme. Možeš razumjeti specijalizirane članke čak i kad nisu vezani za tvoju struku. Možeš se razgovijetno i spontano izraziti bez dugog traženja izraza. Jezik možeš koristiti uspješno za društvene i profesionalne svrhe. Bez mnogo muke možeš razumjeti TV programe i filmove.
C2 Nema problema u razumijevanju bilo koje vrste govornog jezika, bilo živućeg ili emitiranog. Uspješno možeš sudjelovati u diskusijama na razne teme te upotrebljavati idiome i kolokvijalizme.

 

Na svakom stupnju razvijamo četiri veličanstvene jezične vještine slušanje,  govorenje, čitanje i pisanje. Nastojimo ih razvijati paralelno, ali veoma često polaznici su bolji u čitanju, pisanju i slušanju,  a tečan govor je vještina koja se nekako najteže usvaja. Mada, moram priznati da ima i onih koji tečno govore ne mareći za točnost, a zavide im oni točni ali spori. U LINGUA GRUPI smo tom izazovu doskočili individualnim pristupom, tolerancijom i upornošću. Pokušavamo Vam pristupiti na pro aktivan, dosljedan i fokusiran način kako biste prebrodili zapreke i došli do svog cilja – samouvjereno i kvalitetno komuniciranje bez obzira na kojem ste stupnju. Stupnjevi su kod nas zamišljeni tako da i na A1.1 koji je najniži, na kraju sata odete sa komadićem jezika kojeg možete samostalno koristiti ovisno o Vašim potrebama.

I za kraj htjela bih Vas podsjetiti na to do list. Ne znam pišete li liste stvari koje biste željeli napraviti, a nikako da nađete vremena, učenje jezika je jako česta želja. Nemojte samo tužno gledati u svoju listu, mi ćemo Vam pomoći da konačno postignete i ostvarite želje koje već dugo čekaju.

Imamo razne trikove da brže i sigurnije dođete do cilja. Knock off that bucket list!

Počnimo zajedno ostvarivati stvari do kojih je stalo Vama kao polaznicima i nama kao predavačima jer pored prednosti na poslovnom i privatnom planu, ljudi koji uče jezike su zdraviji, sretniji i uspješniji, ali o tome drugi puta.

Elizabeta

Jezični coach